Albanië Bosnië Kroatië Macedonië Montenegro Roadtrips Travelshots

#12 Favo travelshots: de eerste impressie van mijn roadtrip door de Balkan!

Travelshot.nl Vorige maand kwam ik thuis van een geweldige roadtrip door een deel van de Balkanlanden. Wat hebben we veel gezien en ondernomen en wat was het een fantastische reis met waanzinnige natuur. Uiteraard volgen er binnenkort nog veel meer verhalen, maar vandaag deel ik alvast een impressie van mijn favoriete reismomenten.

De dag nadat we waren aangekomen, brachten we een bezoek aan fotogeniek Dubrovnik. Echt werkelijk elk straatje is fotogeniek en dan  hebben we nog niet eens gesproken over het bovenaanzicht van deze stad.. Travelshot.nl

Vlak bij Dubrovnik ligt het eiland Lokrum, dat ook wel bekent staat om de vele pauwen die hier rond lopen. Wij bezochten dit eiland voor een dagje en spotte een flink aantal kleurrijke pauwen. Travelshot.nl

Wie in Dubrovnik is kan ik zeker aanraden deze schitterende stad vanuit de bergen te bekijken.. Travelshot.nl

Ja en toen werden we betoverd door de prachtige natuur van Montenegro, waar we de eerste dag van ons verblijf kennis maakten met de baai van Kotor en het prachtige Lovcen National Park.. Travelshot.nl

Maar Montengero is meer dan nationale parken, ook sfeervolle dorpjes vind je aan de kust in veelvoud.. Perast is  een van deze schilderachtige voorbeelden. Travelshot.nl

En als je een bezoek brengt aan Kotor, moet je natuurlijk wel de bijzondere stadsmuren van deze prachtige stad bewandelen. Een prachtig uitzicht is gegarandeerd! Travelshot.nl

Vanuit Montenegro reden we naar het prachtige en ongerepte Albanië, waar we genoten van een waanzinnig mooie ferrytocht over het Komanmeer. Travelshot.nl

In Macedonië genoten we vervolgens aan het meer van Ohrid.. Travelshot.nl

En maakte we onze eerste lange wandeling van deze vakantie in het Galicica National Park, waar we werden getrakteerd op bijzondere vergezichten. Travelshot.nl

Vanuit Macedonië verplaatsten we ons weer richting het binnenland van Montenegro, waar we een aantal nachten verbleven in het Durmitor National Park. De natuur was hier overweldigend mooi en wat was ik bijzonder verrast door dit schitterende landschap! Travelshot.nl

Oke.. na ruim 7 uur wandelen door de prachtige bergen van dit geweldige park, had ik het wel even gezien, maar het uitzicht was de klim meer dan waard.! Travelshot.nl

Toen was het tijd voor Bosnië, waar we op onze eerste echte grijze dag pittoresk Mostar bezochten. Travelshot.nl

Uiteraard mochten de Kravica watervallen niet ontbreken aan onze reis door Bosnië.. Travelshot.nl

Het einde van onze reis naderde helaas en we besloten dan ook deze goed af te sluiten met een boottrip naar Hvar en het prachtige Brač island. Van storm onderweg tot aan een strak azuur blauwe zee, alles kan hier..! Travelshot.nl

Een betere afsluiter van onze reis hadden we ons niet kunnen wensen. Wat een traktatie om met dit uitzicht onder het genot van een drankje onze laatste dag af te sluiten.. Travelshot.nl

Vandaag alleen een selectie van een aantal van mijn favoriete reismomenten gedurende deze reis. Uiteraard kunnen jullie de komende periode op veel meer verhalen en foto´s rekenen!

Hebben jullie wel eens een roadtrip gemaakt door de Balkanlanden?

Geen post missen? Volg mij dan via  Bloglovin,  Instagram  en Google+.

26 Comments

Rowan
    13 november 2016 at 19:41

Prachtige foto’s van een hele mooie rondreis! Ik ben alleen in Kroatië geweest, ik vond het prachtig. Maar zo’n rondreis lijkt mij ook wel wat hoor! 😉

17 november 2016 at 00:22

Bedankt! Ik kan het je zeker aanraden, het was echt fantastisch. Zoveel verschillen in culturen en prachtige ruige en ongerepte landschappen gezien!

Josanne - Reisbloggers
    13 november 2016 at 20:55

Prachtige foto’s!
    Wij hebben een hel aantal landen zelf ook bezocht.
    De Balkan is zeker een aanrader om een roadtrip door te maken.

17 november 2016 at 00:23

Bedankt, ik zag bij jullie op de site ook al prachtige foto´s voorbij komen! Leuk dat jullie ook zo enthousiast waren over deze landen 🙂

Stéphanie
    13 november 2016 at 21:23

Oh wat mooi! Montenegro en Albanie lijken mij geweldig! Zo’n rondreis wilde ik eigenlijk dit jaar maken i.p.v. Corsica, maar ik kreeg mijn vriend niet mee. Ik kijk uit naar alle details van jullie reis!

17 november 2016 at 00:25

Bedankt! Er volgt zeker meer, hopelijk krijg je je vriend nog zo ver het is namelijk echt een aanrader als je van prachtige ruige en ongerepte landschappen houdt.!

Marlies
    15 november 2016 at 23:13

Ik heb nog nooit in de Balkanlanden geweest. Maar wat is het prachtig daar!
    Ben benieuwd naar de rest!

17 november 2016 at 00:26

Bedankt Marlies! Er komt zeker binnenkort meer online 🙂

Elisa | Lies rond de wereld
    19 november 2016 at 13:08

Gave reis heb je gemaakt! Ik ben enkel in Kroatië geweest, maar vond het er heel erg fijn en mooi. Mooie foto’s heb je gemaakt!

28 november 2016 at 00:18

Bedankt Elisa!

Marcella
    19 november 2016 at 23:23

Mooie foto’s! Geweldige uitzichten joh, ik moet ook echt een Balkan-roadtrip gaan maken. Kotor ziet er tof uit, maar Durmitor National Park ook. Wauww!!

28 november 2016 at 00:19

Ja dat waren echt wel hoogtepunten uit de reis hoor, Montenegro vond ik sowieso helemaal geweldig! Echt een aanrader om daar een roadtrip te maken, het is meer dan prachtig 🙂

ivonne
    20 november 2016 at 01:14

Wow, prachtig! Ik was dit jaar bijna die kant uit geweest op onze lange roadtrip, maar er was op dat moment zo veel onzekerheid over grenzen en wachtrijen en dergelijke. Het staat hoog op de lijst, zeker nu ik dit weer zie. Kriebelsss!

28 november 2016 at 00:20

Zeker doen hoor, wij hadden gelukkig helemaal geen problemen bij de grenzen. Af en toe wel controles natuurlijk, maar we hoefden gelukkig nooit lang te wachten.

Niels
    21 november 2016 at 07:41

Mooie gebied zo te zien! Gave reis! Zeven uur wandelen alleen om de berg op te komen? Of er een lange wandeling van gemaakt? Wel een prachtig uitzicht!

28 november 2016 at 00:22

Haha nou dat was de duur van de totale wandeling gelukkig, voor meer uurtjes had ik misschien iets meer moeten trainen van te voren. Zeker een geweldig gebied om te wandelen !

Sarah
    22 november 2016 at 18:30

Oh, wauw! Dat eiland Lokrum komt meteen ook op mijn bucket list. Hoe magisch als daar zoveel pauwen rondlopen. Ontzettend mooie foto’s heb je hier ook gedeeld! Om jaloers op te worden 🙂

28 november 2016 at 00:23

Bedankt Sarah! Ook Lokrum is zeker een aanrader om een dagje te bezoeken tijdens je stedentrip naar Dubrovnik. Binnenkort zal ik meer delen over dit fijne eilandje.

Yvonne
    22 november 2016 at 22:00

Wow! Ik weet nog goed hoe indrukwekkend ik Dubrovnik de eerste keer vond. Jammer dat het sindsdien is ontdekt (en naar ik hoor wordt overspoeld) door toeristen. In mijn herinnering was er amper iemand (2003). Die baai van Kotor lijkt me echt fantastisch om te zien, mooi vastgelegd op de foto! En de rest van je trip ziet er ook zo mooi uit. Ik heb me al heel vaak voorgenomen een roadtrip door de Balkan te maken, maar het is er nog niet van gekomen. Door jouw foto’s stijgt dit zeker 10 plaatsen op ’t wensenlijstje weer.

28 november 2016 at 00:25

Het is zeker jammer dat het tegenwoordig zo ontzettend druk is in Dubrovnik, daardoor verliest het zeker wel een stukje charme.. Maar evengoed was het een geweldig mooie stad! Ik zou inderdaad zeker deze reis een paar plekjes omhoog schuiven op je bucketlist, het is het zeker waard 🙂 ..

Dominique
    23 november 2016 at 19:24

Super mooi! Een road trip door de Balkanlanden lijkt me echt fantastisch en aan je foto’s te zien is dat ook zo! Hoe lang heb je over de reis gedaan? Ik ben benieuwd naar je verhalen.

28 november 2016 at 00:27

Bedankt! We hadden 18 dagen te besteden en hebben wel vlot gereisd, maar toch niets overhaast bezocht. Prima te doen voor deze reis 🙂

R&R
    28 november 2016 at 18:49

Mooi zeg, wat een schitterend landschap! Prachtige foto’s ook 🙂

Amela
    20 januari 2017 at 12:52

Ik word heel blij als mensen een reisblog schrijven over de balkanlanden. Ik ben zelf in Servie geboren en vind het daarom extra leuk. Je hebt echt een mooie reis gemaakt. Ik ben nog nooit in albanie en montenegro geweest, wil ik nog zeker een keer doen. Voor de volgende keer raad ik je Sarajevo, de hoofdstad van Bosnie aan en de Plitvice watervallen/meren in Kroatie.

PS in april 2016 heb ik ook een roadtrip gemaakt in dat gebied: http://www.fromamelina.com/2016/06/14/photo-diary-roadtrip-southeast-europe/

23 januari 2017 at 20:15

Wat leuk dat jij ook deze kant op bent geweest, zojuist even rond gekeken op je blog. Prachtige foto’s ook!
      We zaten inderdaad nog te twijfelen of we Sarajevo wilden bezoeken, maar het kwam qua afstand voor onze planning niet helemaal goed uit, omdat we nog een aantal andere activiteiten wilden ondernemen. Zo hebben we in ieder geval nog een goede reden om nog een terug te gaan 😉 ..!